Przetargi na druk - sposób na znalezienie Wykonawcy

W sieci można znaleźć wiele ogłoszeń o przetargach na druk, reklamodawcy szukają najciekawszych ofert. W zależności od ceny usługi, terminu realizacji i innych wytycznych podejmuje się decyzję o przekazaniu zlecenia do wykonania. Przedmiotem ogłoszeń mogą być ulotki, gadżety firmowe, katalogi oraz wiele innych przedmiotów odpowiedzialnych za budowanie rozpoznawalności marki. Świadcząc usługi poligraficzne z pewnością warto regularnie odwiedzać strony, gdzie na bieżąco dodawane są kolejne ogłoszenia.

Przetargi na druk - sposób na znalezienie Wykonawcy

Przetargi na druk – główne zasady

Zleceniodawcy ogłaszają przetargi na druk regularnie, rzadko podpisują umowy długoterminowe z jednym wykonawcą. Dodając takie ogłoszenie na dedykowanym portalu określa się termin zakończenia składania ofert oraz pozostałe warunki, które należy spełnić. Nierzadko bywa tak, że brane są pod uwagę oferty poniżej pewnej kwoty, z jednej strony jest to oszczędność czasu dla obu stron. Z drugiej natomiast można stracić szansę na naprawdę wysoką jakość wydruku, którą usprawiedliwia nieco wyższa cena. Takie są jednak prawa rynku, nie mając zbyt wysokiego budżetu poszukuje się możliwie najtańszego wykonawcy, co nie zawsze oznacza kiepską jakość. Przetargi na druk odbywają się bardzo często, a do walki o nowego klienta stają różne firmy poligraficzne. Określany jest również termin składania ofert, po tym czasie wybierane są najbardziej atrakcyjne. Czasami może się odbywać drugi etap przetargu, ale nie jest to konieczne i zależy od zleceniodawcy. Częstą praktyką jest sprawdzanie opinii o zgłaszających się firmach. Najbardziej interesujący jest aspekt terminowości wykonania zlecenia, nikt nie chciałby notorycznie upominać się o realizację zlecenia, lec otrzymać je w zadeklarowanym terminie.

Rodzaje przetargów

Przetargi na druk mogą przybierać formę ograniczonych lub nieograniczonych – jest to podstawowy podział. Przetarg ograniczony polega na tym, że każdy potencjalnie zainteresowany realizacją zlecenia musi w pierwszej kolejności złożyć wniosek o dopuszczenie do udziału w przetargu. Zaproszenia trafiają tylko do wybranych firm, które oczywiście są zobligowane do spełniania wszystkich niezbędnych warunków zawartych w regulaminie. Zamawiający są zobowiązani do przestrzegania zasady konkurencyjności, zazwyczaj do udziału w przetargu zaprasza się maksymalnie 20 firm. Swobodniejsze warunki dotyczą przetargów nieograniczonych, ponieważ swoją ofertę może zostawić każdy, kto jest w stanie zrealizować zamówienie. Dla firm, które wygrają przetarg może to być szansą na duży dochód oraz zdobycie innych klientów. Niezależnie od tego, na jakiej stronie internetowej znajduje się informacja o przetargu, wszystkie powinny być posegregowane według dat. Wtedy każdy zainteresowany wie, czy jest jeszcze możliwość składania nowych zgłoszeń. Przetargi na druk są dość popularne, ponieważ w dość szybki i sprawny sposób można znaleźć tańszego i rzetelnego wykonawcę konkretnej usługi. Im więcej odpowiedzi na zgłoszenia, tym lepiej dla Zamawiającego, który może brać pod uwagę przeróżne kryteria.