Dlaczego reklama w Google Ads jest opłacalna?
Reklama w Google Ads to jedna z najlepszych i najtańszych form promocji firmy w Internecie. Prosty w obsłudze panel administracyjny pozwala na zarządzanie kampaniami nawet przez osoby po podstawowym szkoleniu z funkcjonowania tego potężnego systemu reklamowego w Internecie.
Na czym polegają reklamy w Google Ads?
Promocja firmy w Google Ads pozwala na wyświetlanie reklam w wynikach wyszukiwania nad bezpłatnymi wynikami. Są one zaznaczone zieloną etykietą, aby bez problemu można je odróżnić od wyników bezpłatnych. Są to tzw. reklamy tekstowe. System posiada jednak również inne metody reklamowania. Jedną z nich są kampanie produktowe, czyli wyświetlanie produktów w wynikach wyszukiwania. Od razu po kliknięciu w taką reklamę użytkownik może przejść prosto na podstronę produktu.
Czy reklama tego typu jest droga?
Reklamy w Google Ads są nieporównywalnie tańsze niż promocja firmy w standardowych formach, np. w telewizji czy w radiu. Cena jednego kliknięcia waha się często od kilkunastu groszy do kilku złotych. Wszystko tak naprawdę zależy od konkurencji oraz od branży, w której jest dany reklamodawca. Przewagą tego typu reklam jest również łatwość w ich mierzeniu. Bez problemu możemy mieć dostęp do wielu statystyk, które pokazują nam, ile osób tak naprawdę kliknęło w naszą reklamą, a ile tylko ją zobaczyło, nie wchodząc z nią w interakcję. W przypadku reklam w telewizji i radiu nie mamy takich statystyk. Dostajemy tylko informację, o jakich porach dnia była puszczana nasza reklama. Nie mamy żadnego dowodu, że nasza reklama działa.
Zatrudnić specjalistę czy spróbować samemu?
W Internecie jest bardzo dużo materiałów, które pozwolą wskoczyć na podstawowy stopień wiedzy z zakresu prowadzenia kampanii Google Ads. Prawda jest jednak taka, że aby być osobą zaawansowaną, należy spędzić na tym, co najmniej kilka miesięcy, każdego dnia analizując wyniki. Tego procesu nie można w żaden sposób ominąć. Dlatego bardzo popularnym rozwiązaniem jest skorzystanie z usług specjalisty, który stworzy oraz poprowadzi kampanię Google Ads za nas. Zazwyczaj rozliczenie jest wykonywane na zasadzie prowizji od budżetu kampanii. Wszystko zależy jednak od danego specjalisty.
Reklama w Google Ads to bardzo szybki sposób na zaistnienie w Internecie i szansa na zarobienie pieniędzy od klientów, którzy potencjalnie mogliby wybrać nasz konkurencyjny sklep. Dzięki tej reklamie możemy nie tylko dołączyć do grona reklamodawców, ale również prześcignąć ich w pozycjach wyświetlanych reklam. Zdecydowanie warto skorzystać z tego typu promocji firmy.