Promowanie firm należących do branży beauty
Współcześnie prowadzenie każdej firmy łączy się z koniecznością podjęcia działań promocyjnych w Internecie. Tak też jest w branży beauty, gdzie znajdują się salony kosmetyczne, fryzjerskie czy gabinety urody. Do skutecznych działań marketingowych zaliczyć można pozycjonowanie, social media marketing, reklama w Google AdWords czy marketing szeptany. Dzięki nim dana firma ma szansę na pozyskanie nowej grupy klienckiej, zbudowanie silnej i popularnej marki. Co zatem można zrobić, by firmy należące do tej grupy zawodowej były bardziej widoczne w sieci?
Pozycjonowanie
To jeden krok, który jest w stanie zwiększyć widoczność salonu urody wśród witryn internetowych innych konkurencyjnych gabinetów, działających w tej samej branży. Pozycjonowanie oparte jest na strategii SEO polega na właściwym doborze fraz z lokalizacjami np. fryzjer Białystok oraz stworzeniu i optymalizacji bezpłatnej wizytówki Google Moja Firma.
Odpowiedni dobór słów kluczowych podczas pozycjonowania
Korzystanie z ogólnych fraz wiąże się z większymi wydatkami oraz przymusem konkurowania z innymi firmami, znajdującymi się w tej branży. Wykorzystanie lokalnych słów kluczowych pozwoli na konkretne zadedykowanie oferty do właściwego klienta. W tej branży zaleca się, by pozycjonować stronę na frazy, które są powiązane z usługami jakie znajdują się w ofercie naszego salonu. W takim przypadku warto do tych słów dołożyć lokalizację np. Mikrodermabrazja Kraków.
Link building
Osoby pracujące w tym obszarze mają duże możliwości w kontekście źródeł wartościowych linków. Można je zdobywać z katalogów branżowych, tematycznych forów internetowych, stron influencerów i blogerów, serwisów tematycznych dotyczących tej kategorii czy stron internetowych partnerów. Strategia ta musi być wykorzystywana z głową i czuwać nad jakością domen linkujących.
Optymalizacja dokumentów graficznych
W trakcie pozycjonowania salonów kosmetycznych i fryzjerskich warto zająć się również optymalizacją obrazów pod wyszukiwarkę grafiki. Dzięki temu można zostać zauważonym nie tylko pośród tekstowych wyszukiwań, ale także graficznych.