Flexo i sublimacja – popularne technologie druku reklamowego

Ogromny rozrost rynku reklamy sprawił, iż dzisiaj o sukcesie decydują niegdyś kompletnie nieistotne detale. Kwestią kluczową jest np. jakość druku, o którą niezwykle dbają reklamodawcy. Nowoczesne technologie drukarskie dają niemal nieograniczone możliwości, jeśli chodzi o jakość reklam wielkoformatowych, jak i tych o wiele mniejszych. Pośród wielu technologii drukarskich wykorzystywanych w marketingu, na wyróżnienie zasługują z pewnością flexo oraz sublimacja.

Wyraźny i uniwersalny druk reklamowy flexo?

Ogromną zaletą druku fleksograficznego, zwanego potocznie flexo, jest doskonała wyrazistość nadruków. Korzystając z nowoczesnych urządzeń, bez trudu osiąga się jakość HD, umożliwiającą wyraźne przedstawienie najdrobniejszych szczegółów. Warto również zauważyć, iż druk reklamowy flexo jest niezwykle uniwersalny. Możliwe jest nanoszenie grafik na papier, kartony, a nawet szkło i wiele innych materiałów. Tym samym z druku fleksograficznego można skorzystać niezależnie od rodzaju nośnika reklamowego.

Sublimacja jako druk reklamowy

Kolejną popularną techniką druku jest sublimacja. Polega ona na przenoszeniu grafik i obrazów na materiał docelowy z wykorzystaniem wysokiej temperatury. Niezbędne jest również ustalenie odpowiedniej wartości ciśnienia. Podobnie jak flexo, sublimacja jest dosyć uniwersalna. Nadruki sublimacyjne powstają nawet na powierzchniach metalowych i ceramicznych, choć najczęściej wykorzystywanym w tym przypadku nośnikiem są rozmaite tkaniny. Nośnik przyjmujący druk sublimacyjny musi zawierać poliester lub przynajmniej powinien być pokryty cienką jego warstwą. Jeżeli chodzi o reklamę, sublimacja znajduje zastosowanie głównie podczas produkcji gadżetów reklamowych, w tym odzieży.

 

Umiejętne wykonanie nadruku

Zaawansowane technologicznie urządzenia umożliwiają dziś wykonanie wysokiej klasy nadruków na niemal dowolnym materiale. Niemniej jednak czynnik ludzki również odgrywa rolę, ze względu na konieczność umiejętnej obsługi maszyn. Choćby w przypadku wymienionego druku sublimacyjnego, nie obejdzie się bez fachowca, który dobierze odpowiednią temperaturę i ciśnienie do typu nośnika reklamowego. Również druk flexo wymaga konfiguracji urządzenia pod kątem wykorzystywanego materiału.

Flexo i sublimacja – popularne technologie druku reklamowego 

Pragnąc otrzymać materiały reklamowe z nadrukiem najwyższej jakości, nie można wybrać pierwszego lepszego wykonawcy. Warto porównać oferty oraz sprawdzić opinie użytkowników na temat pracy danej firmy.

Artykuł powstał we współpracy z portalem reklama.pl, zrzeszającym usługodawców wykonujących druk reklamowy.