Jak promować swoją firmę lokalnie?
Dobór najlepszych narzędzi do lokalnej promocji firmy to ogromne wyzwanie dla każdego przedsiębiorcy. Skuteczna reklama to szansa na pozyskanie nowych klientów, ale też i pewne wydatki. Zanim firma zdecyduje się przeznaczyć na te cele określoną kwotę, warto przemyśleć, które z wdrożonych działań przyniosą najlepszy efekt.
Szansa na zaistnienie
Duże przedsiębiorstwa znakomicie radzą sobie z promocją swojej działalności. Nie tylko w obszarze lokalnym, ale też i w zasięgu ogólnopolskim czy nawet światowym – mając armię ludzi od marketingu, wdrożenie skutecznych narzędzi przychodzi znacznie prościej. Co jednak, gdy wypromować się chce niewielka lokalna firma? Na szczęście jest szereg działań, dzięki którym małe przedsiębiorstwo nie będzie na straconej pozycji.
Warto zacząć od skrupulatnej analizy lokalnej społeczności. Każdy obszar zamieszkania różni się między sobą takimi czynnikami, jak populacja, zamożność, potrzeby okolicznych mieszkańców, lokalna konkurencja. Należy zatem określić cechy swojego rynku i wykorzystać je do promocji swojej firmy.
Ulotki – niezbędnik przedsiębiorcy
Niektórzy uważają, że ulotki to archaiczna forma promocji, która jest nieskuteczna i postrzegana jako nachalna. Tymczasem to bardzo dobry sposób na dotarcie ze swoją ofertą do lokalnych kontrahentów, którzy być może chętni są nawiązać współpracę, lecz nie mają takiej możliwości, ponieważ nie korzystają z zasobów Internetu. Rozdawanie ulotek to jedna z tańszych form promocji na rynku lokalnym, dlatego pomimo nieprzychylnej opinii, wciąż cieszy się popularnością wśród przedsiębiorców.
Reklama outdoorowa
Potocznie znany jako billboard, działa jak magnes na nowych klientów, wbijając się w ich świadomość za każdym razem, gdy go mijają. Koszty takiej formy reklamy nie należą do najniższych, a ostateczna cena zależy od wielkości plakatu czy lokalizacji. Warto jednak wykazać się sprytem i znaleźć punkt, który z pozoru będzie wydawać się nieskutecznym miejscem na reklamę. Można próbować dogadać się z zarządcą danej nieruchomości i próbować obniżyć koszty umieszczenia takiej reklamy.
Reklama na samochodzie
Umieszczenie reklamy na swoim aucie to świetna metoda na to, by zostać zauważonym wśród potencjalnych klientów. Chwytliwe hasło w kolorze kontrastującym do lakieru auta, niedługi slogan wpleciony w ramki rejestracyjne, a nawet specjalne sygnały dźwiękowe – to wszystko sprawi, że pojazd, pomimo że w ruchu, będzie zauważalny.
Współpraca z lokalną prasą
Niewielkie wydawnictwa lokalne dają możliwość zamieszczania swoich ofert w korzystnych cenach. Warto i tę metodę promocji wziąć pod uwagę, tworząc czytelne ogłoszenie dla swoich klientów.
A jak przekonać ich do tego, by powrócili? Można pokusić się o metodę starą jak świat, lecz zawsze skuteczną – za pomocą gratisów reklamowych i gadżetów. Konsument, który otrzyma coś w prezencie, zupełnie inaczej postrzega daną firmę. A posługując się gratisem, na którym widnieje firmowe logo, sprawia, że wieść o przedsiębiorstwie niepostrzeżenie wędruje w otoczenie.