Jak wybrać właściwą firmę IT dla swojej firmy?
Wybór właściwej firmy informatycznej do zarządzania i pomocy we wszystkich problemach IT w domu lub biurze może być trudną decyzją. Istnieje wiele różnych czynników, które należy wziąć pod uwagę.
Cena
Jest to najważniejszy czynnik dla wielu klientów. Jednak na pewno nie powinien być decydujący. Wybór najtańszej oferty niekoniecznie jest dobrym rozwiązaniem, zwłaszcza jeśli wybierasz firmę wspierającą Twoje codzienne zadania biznesowe. Dlatego zastanów się, co jest najważniejsze dla Twojej firmy lub rodziny. Większość firm IT może oszacować, jak długo potrwa zadanie i jakie są przybliżone ceny. Zwróć uwagę na to, czy:
- firma ustala z góry miesięczną opłatę,
- jaka jest opłata godzinowa za wsparcie na miejscu,
- jaki jest minimalny koszt wsparcia na miejscu lub zdalnego wsparcia,
- czy są jakieś dodatkowe opłaty,
- sposób rozliczania: za 15 minut, 30 minut czy godzinę pracy.
Firmy z branży IT mają różne modele cenowe. Dlatego niezwykle ważne jest sprawdzenie, czy są odpowiednie dla Twojej działalności lub rodziny. Cennik powinien być przejrzysty i uczciwy. Jeśli firma nie jest w stanie zapewnić pewnej lub solidnej struktury cenowej, może być to znak, że jest coś nie tak.
Obszar zainteresowania/specjalizacja
Sprawdź, jaka jest specjalizacja firmy lub obszar wiedzy specjalistycznej. Wybierz taką, która specjalizuje się w Twoim systemie. Wtedy nie musisz się obawiać, że nie dostaniesz wystarczającego wsparcia. Zobacz:
- czy firma koncentruje się wyłącznie na dużych przedsiębiorstwach, małych i średnich działalnościach lub użytkownikach domowych,
- jaki jest obszar jej specjalizacji,
- czy rzeczywiście specjalizuje się zarówno w komputerach z systemem Windows, jak i Mac, czy tylko w jednym,
- jakie inne usługi oferuje.
Opinie i satysfakcja klienta
Tak jak w przypadku każdej innej firmy, zadowolenie klienta jest kluczową częścią biznesu. Zwróć uwagę na opinie na Google lub Facebooku. Możesz przeczytać opinie, rekomendacje i doświadczenia klientów. Skoncentruj się na następujących kwestiach:
- czy łatwo jest się skontaktować z firmą, aby uzyskać wsparcie,
- czy jest szybka i profesjonalna,
- jaki jest średni czas realizacji,
- jaka jest jakość obsługi klienta,
- czy skutecznie rozwiązała problem,
- czy źródła rekomendacji są wiarygodne.
Wszystkie te informacje z bezstronnego źródła są integralną częścią oceny wiarygodności firmy informatycznej.
Wsparcie techniczne i dostępność
Gdy system informatyczny ulegnie awarii z powodu usterki technicznej, chcesz mieć pewność, że problem zostanie szybko rozwiązany i wrócisz do normalnej działalności. Gdy Twoja firma opiera się na technologii, wszelkie przestoje mogą oznaczać sporą utratę dochodów. Przed wyborem firmy IT zapytaj, jakie są metody komunikacji i jaką pomoc oferuje. Możliwe jest zdalne wsparcie, wsparcie na miejscu, pomoc telefoniczna lub e-mailowa. Czy możesz porozmawiać z kimś bezpośrednio o zaistniałym problemie, czy musisz podawać dokładne dane użytkownika. Czy możliwe jest wsparcie poza godzinami pracy i jak szybko informatyk może dotrzeć do Twojej firmy, aby rozwiązać problem? Przekonasz się, że podobnie jak w przypadku cen i specjalizacji, firmy informatyczne oferują różne metody wsparcia i dostępność.
Artykuł przygotowany przy współpracy z serwisem Engave.pl - serwis it dla wymagających.