Korzyści z przeprowadzenia audytu sklepu internetowego
Sklepy internetowe są obecnie najczęściej wybieraną formą prowadzenia działalności, decyzja o wejściu na rynek e-commerce powinna być jednak poprzedzona dokładnym zapoznaniem się z obecnie panującymi trendami w danej branży. W tym celu warto skorzystać z usług firm, które wykonają audyt sklepu internetowego, podczas którego specjaliści ocenią możliwości, użyteczność oraz niezbędne warunki techniczne decydujące o powodzeniu przedsięwzięcia.
Efektywność sklepów internetowych
Głównym celem osób, które przeprowadzają audyt sklepu internetowego jest wdrożenie takich rozwiązań, które w jak najkrótszym czasie doprowadzą do pożądanej optymalizacji biznesu, co z kolei przełoży się na generowane zyski ze sprzedaży określonych produktów. W tym celu przeprowadzany jest audyt UX, dzięki któremu biznes staje się maksymalnie efektywny, w tym zakresie wdraża się najbardziej skuteczne konfiguracja Google Analytics. Pod tym pojęciem kryje się kilka aspektów, wśród których wyróżnia się przeprowadzanie testów z obecnością użytkowników online, zastosowanie najlepszych narzędzi oraz analizuje się możliwości odniesienia sukcesów przez konkurencję. Na podstawie opracowanego audytu sklepu internetowego, właściciel samodzielnie decyduje, czy powierza jego wdrożenia tej samej firmie, czy też zajmuje się tym samodzielnie – jest to decyzja, którą należy gruntownie przemyśleć, mieć przy tym na uwadze fakt, że właściwa optymalizacja wszystkich aspektów jest kluczem do odniesienia długofalowego sukcesu.
Co obejmują audyty: marketingowe i techniczne?
Audyt sklepu internetowego obejmuje również kwestie marketingowe i techniczne, te pierwsze mają ogromny potencjał, ponieważ kanały social media są obecnie najlepszą formą reklamy i sposobem na zainteresowanie swoją ofertą ludzi o zróżnicowanym guście. Podczas spotkania z osobami decyzyjnymi rozpatrywane są wszelkie aspekty działań marketingowych, wskazuje się narzędzia, które wymagają gruntownej zmiany, a które wystarczy minimalnie zmodyfikować, by przynosiły najlepsze rezultaty. Ważnym rodzajem działania jest w tym przypadku analiza działań, które w zakresie marketingu podejmuje konkurencja, specjaliści odpowiedzialni za audyt sklepu internetowego ocenią ponadto realne szanse na skuteczność wykorzystywanych opcji. Wszystkie wnioski zostają zawarte w raporcie, który nie tylko ocenia możliwości, ale i szanse na odniesienie sukcesów w drodze skutecznych działań marketingowych. Audyt sklepu internetowego często dotyczy kwestii technicznych samego działania platformy sprzedażowej, wyszczególnienie poszczególnych nieprawidłowości, które mogą negatywnie wpływać na wielkość sprzedaży. W tym przypadku niezbędne okazuje się przeprowadzenie licznych testów, w postaci procesu składania zamówień, wysyłka i treść powiadomień mailowych oraz działanie konkretnych modułów dostępnych w panelach administracyjnych. W przypadku wyszczególnienia błędów, można zlecić tej samej firmie wdrożenie planu naprawczego, oczywiście nie jest to obowiązkiem, jednak warto uwzględnić tę możliwość.