Marketing łączący nowoczesność z tradycją
Nowoczesne metody pozyskiwania klientów, ograniczają się do reklamy w internecie. Spoty reklamowe w telewizji powoli stają się już przeżytkiem. Jest to rozwiązanie zbyt drogie i nieefektywne, a konsumenci wolą bardziej oryginalne metody reklamy. Wykorzystanie artykułów i gadżetów reklamowych w połączeniu z reklamą w internecie będzie ciekawym rozwiązaniem.
Marketing w Internecie
Marketing w internecie to najszybciej rozwijający się segment branży reklamowej. Dzisiaj praktycznie nie ma już liczących się firm, w dowolnej branży, które w jakiś sposób nie wykorzystywałyby możliwości, które niosą za sobą nowoczesne technologie informacyjne. Dla wielkich korporacji, jest to ciągle jedna z metod dotarcia do klientów, jednak dla mniejszych firm, jest to szansa na wypłynięcie na szersze wody, jednocześnie ponosząc stosunkowo niskie koszty. Podstawową formą reklamy, jest kupowanie miejsca reklamowego, rozliczając się za 1000 odsłon swojego baneru.
Inną opcją jest rozliczanie się z siecią afiliacyjną, za każde kliknięcie użytkownika portalu, w baner reklamodawcy. Jednak jedną z głównych środków komunikacji stały się portale społecznościowe. I to jest najlepsze miejsce do reklamy dla mały i średnich firm. Po pierwsze jest to rozwiązanie stosunkowo tanie. W wielu wypadkach, sprowadza się do zatrudnienia grafika, który zrobi prostą oprawę graficzną dla profilu. Resztę można zrobić samemu, dostarczając potencjalnym klientom wartościowych materiałów ze swojej branż.
Takie działanie będzie prowadziło do zbudowania pozycji danej firmy w oczach klientów. Jest to ciekawe rozwiązanie, zwłaszcza dla drobnych przedsiębiorców, zajmujących się usługami lub handlem. Są to działania, które można realizować przy okazji, nie poświęcając temu obszarowi bardzo wiele uwagi. Jednocześnie jest to działanie niemalże darmowe. Aby zoptymalizować zasięgi w mediach społecznościowych, trzeba jednak znać kilka zasad. Warto również zastosować kilka nieszablonowych rozwiązań, z wykorzystaniem artykułów i gadżetów reklamowych.
Jak zwiększyć zaangażowanie klientów
Podstawą działania algorytmów na portalach społecznościowych jest selekcjonowanie profili, które są chętnie obserwowane i komentowane przez użytkowników. Takie profile częściej pojawiają się w „polecanych”, a posty pokazywane są większej ilości użytkowników. Stąd ciekawym rozwiązaniem jest organizowanie konkursów na profilach społecznościowych firm. Przykładowo można skorzystać z usług firmy handlującej artykułami i gadżetami reklamowymi i zaopatrzyć się w firmowe kubeczki.
Następnie zorganizować konkurs polegający na skomentowaniu postu i polubieniu strony profilowej na portalu. Spośród komentujących, przedstawiciel firmy wyłoni drogą losowania kilku użytkowników, którzy dostaną w prezencie firmowe gadżety. Takie działanie zdecydowanie zwiększy zasięg profilu, a koszty będą znikome.
Gdzie kupić odpowiednie artykuły i gadżety reklamowe
Ofertę artykułów i gadżetów reklamowych najlepiej przejrzeć w internecie. Warto dopasować gadżet do profilu działalności firmy. Np. firma komputerowa, może rozdawać pendrive’y.
Artykuł powstał dzięki uprzejmości firmy versus-reklama.pl.