Obsługa hotelowa - czyli praca w hotelu
Praca w hotelu jest niezwykle trudna, nad wyraz wymagająca, wykonywana w różnych porach dnia i nocy. Od pracowników oczekuje się określonych umiejętności i w zależności od standardu hotelu konkretnych kwalifikacji. Obsługa hotelowa to ludzie, którzy dane miejsce reprezentują. Są oni wizytówką, którą widzi klient, kiedy wchodzi do takiego miejsca. I bez względu na to, czy chodzi o stróża na parkingu, recepcjonistkę na recepcji, panie sprzątające - w każdym przypadku liczy się pełen profesjonalizm i jak najlepsze reprezentowanie danego miejsca.
Jak ubiegać się o pracę w hotelu?
Jeśli chcesz dołączyć do obsługi hotelowej pracując w konkretnym hotelu, musisz się najpierw do tego odpowiednio przygotować. Rzeczą najważniejszą jest dokładne przeczytanie ogłoszenia. Musimy zobaczyć, czego oczekuje od nas pracodawca, na czym mu zależy i o jakie stanowisko dokładnie się ubiegamy. Jeśli mamy wysłać swój życiorys, musimy być osobami, które są pewne, że są najlepsze, by pracodawca chciał je zatrudnić.
Kolejnym elementem jest stworzenie dobrego CV. Ważne jest to, aby było ono krótkie, treściwe i zawierało najważniejsze informacje. Wysyłamy je tam, gdzie faktycznie chcemy pracować. Tutaj nie chodzi o to, by wysłać ich jak najwięcej i mieć przekonanie, że może gdzieś się odezwą. Wysyłamy CV w miejsce, w którym chcemy pracować, gdzie widzimy się na danym stanowisku i gdzie będąc zaproszonym na rozmowę, będziemy potrafili powiedzieć, dlaczego to właśnie my jesteśmy najlepsi.
Obsługa hotelowa to ludzie, którzy muszą zawsze pracować na najwyższych obrotach, muszą dawać z siebie wszystko, mieć czas i chęci do działania. Jeśli wierzysz, że jesteś właściwą osobą, by dołączyć do zespołu, możesz działać. A na rozmowie? Tam trzeba być po prostu sobą. Nie warto udawać, pokazywać siebie inaczej, niż jest w rzeczywistości, bo pracodawca to zauważy. Im bardziej jesteśmy autentyczni, tym lepsze zrobimy na pracodawcy wrażenie. Praca czeka na ludzi, którzy chcą pracować i to trzeba właśnie pokazać.