Eksport na rynkach wschodnich - kiedy warto zdecydować się na profesjonalne doradztwo?
Systematyczny rozwój przedsiębiorstwa sprawia, że w pewnym momencie kolejnym dużym krokiem okazuje się zaoferowanie swoich towarów lub usług na rynkach zagranicznych, między innymi wschodnich. Tego typu inwestycja stwarza całkiem nowe możliwości i opcje zwiększenia zysków firmy, ale jednocześnie wiąże się z ryzykiem oraz koniecznością odpowiedniego przygotowania. Wbrew pozorom wysokiej jakości produkt nie zawsze odniesie sukces w innych krajach - nawet wtedy, kiedy będzie w pełni spełniał potrzeby i wymagania danego społeczeństwa. Niezwykle ważne okazuje się bowiem przemyślane wsparcie towaru na rynku, do którego z kolei niezbędna jest wiedza oraz świetna znajomość lokalnego społeczeństwa. Dlatego przedsiębiorcy coraz częściej korzystają z profesjonalnego doradztwa i pomocy podczas tworzenia strategii wejścia na zagraniczny rynek.
Jakie czynniki mają największy wpływ na popularność produktu na zagranicznym rynku?
Wielu przedsiębiorców popełnia błąd, uważając, że oferowany przez nich towar lub usługa wyróżniają się tak wysoką jakością czy dużym zainteresowaniem klientów, że bardzo szybko spotkają się z popularnością również na rynkach zagranicznych. Tymczasem w rzeczywistości okazuje się, że brak zaufania do marki w lokalnym społeczeństwie czy brak przemyślanej strategii marketingowej uwzględniającej wschodnią kulturę i ogólnie przyjęte normy wiąże się z bardzo niską sprzedażą. W efekcie inwestycja w rynki wschodnie zaczyna generować więcej strat niż korzyści, a dalszy transport produktów przestaje być opłacalny. Aby temu zapobiec, warto między innymi zadbać o przemyślany plan rozwoju eksportu, który skupi się nie tylko na opłacalnym transporcie poszczególnych towarów czy na zawarciu umów z pośrednikami, ale przede wszystkim uwzględni potrzeby tamtejszego społeczeństwa i we właściwy sposób zbuduje pozytywny wizerunek marki.
Korzystanie z profesjonalnego doradztwa podczas planowania rozwoju eksportu na rynkach wschodnich ma wiele zalet, które zmniejszają ryzyko niepowodzenia inwestycji. Bardzo dobra znajomość rynku pozwala na lepsze zrozumienie grupy docelowej i tym samym na zaplanowanie skutecznej strategii marketingowej. Ponadto wiedza dotycząca kultury czy zwyczajów panujących w danym miejscu jest nieocenioną pomocą podczas różnego rodzaju negocjacji i nawiązywania umów z nowymi klientami. W praktyce oznacza to, że specjalistyczne doradztwo w zakresie tego typu inwestycji zapewnia odpowiednie wsparcie produktu lub usługi na nowym rynku, wpływając na większy sukces rozwoju eksportu.
Zalety profesjonalnego doradztwa przy tworzeniu planu rozwoju eksportu
Podczas planowania eksportu produktów lub usług na rynek wschodni skorzystanie z usług wykwalifikowanego eksperta wiąże się z dostępem do informacji popartych zdobywaną latami wiedzą oraz doświadczeniem. Warto wspomnieć, że tego typu informacje dotyczą nie tylko omawianego wcześniej zrozumienia potrzeb społeczeństwa, ale także świetnej znajomości przepisów dotyczących handlu międzynarodowego, oceny możliwości rynkowych, analizy trendów konsumenckich czy możliwości nawiązania kontaktu z cennymi partnerami biznesowymi. Co więcej, tego typu eksperci często wnoszą nowy, obiektywny punkt widzenia, który może okazać się niezwykle cennym źródłem inspiracji w kwestii możliwości dalszego rozwoju firmy. Dlatego przemyślany plan rozwoju eksportu okazuje się niezbędny do pozostania konkurencyjną stroną zarówno w kraju, jak i za granicą.