Jak dzięki Facebook Ads i Facebookowi pozyskać klientów lokalnych?
Facebook to nie tylko portal społecznościowy, na którym rozmawiamy ze znajomymi. Jest to również miejsce, w którym możemy się reklamować i docierać do różnych grup odbiorców. Facebook Ads jest zatem idealnym miejscem oraz system reklamowym, który pozwala pozyskiwać klientów lokalnych, jeśli prowadzimy biznes stacjonarny.
Czym jest Facebook Ads?
Facebook Ads to system reklamowy Facebooka. Umożliwia on emitowanie reklam użytkownikom Facebooka oraz Instagrama. System dostępny jest dla każdego użytkownika, który ma konto na tym portalu społecznościowym. Możemy zatem reklamować się w ten sposób jako osoby prywatne oraz małe firmy, czy duże marki. Uruchomienie reklamy polega jedynie na utworzeniu promocji w managerze reklam. Cały proces jest prosty, intuicyjny i polega na wybraniu odpowiednich opcji. Będą to długość promocji, rodzaj materiału reklamowego, jego umiejscowienie czy budżet i harmonogram. Po stworzeniu reklamy i jej wyemitowaniu, reklama wyświetlana jest w miejscach, które wybraliśmy np. na FB i IG. Do dyspozycji mamy również różne modele rozliczania się np. za wyświetlenie reklamy lub płatność za klik, kiedy użytkownik wejdzie w link znajdujący się w ramie.
Targetowanie reklamy
Jednym z najważniejszych elementów reklamy na Facebooku jest możliwość targetowania reklamy. Targetowanie jest określeniem grupy docelowej. W jego trakcie podajemy konkretne parametry osób, którym ma zostać wyświetlona reklama. Mogą być to wiek, płeć, zainteresowania czy wiele innych opcji. Możemy również podać konkretną lokalizację, na której Facebook będzie emitował reklamy. Może być to kraj, województwo, miasto czy dany obszar. Dzięki temu prowadząc biznes stacjonarny, możemy reklamować się jedynie osobom z naszego miasta, które rzeczywiście mogą skorzystać z reklamy oraz dowiedzieć np. naszą piekarnię. Facebook posiada wielu użytkowników, którzy przebywają w różnych lokalizacjach. Dzięki temu nie powinniśmy mieć problemu z dotarciem do dużej grupy osób — lokalnych klientów, co często jest problemem przy tradycyjnej promocji.